کد خبر: 141718
A

خط فقر نسبی در تهران و کلانشهر‌ها ۲۰ میلیون تومان است / ۶۵ میلیون ایرانی دچار فقر مطلق یا نسبی هستند

یک فعال حوزه بازار کار اظهار داشت: با وجود آنکه خط فقر نسبی در تهران و کلانشهر‌ها ۲۰ میلیون تومان است، ۶۵ درصد بازنشستگان ما کمتر از ۸ تا ۹ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، یعنی داخل زون فقر مطلق قرار می‌گیرند.

خط فقر نسبی در تهران و کلانشهر‌ها ۲۰ میلیون تومان است / ۶۵ میلیون ایرانی دچار فقر مطلق یا نسبی هستند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حمید حاجی اسماعیلی، کارشناس حوزه بازار کار و فعال صنفی درباره تشدید عمیق شرایط تورمی در کشور گفت: در ترکیب با وضعیت تحریم و سوء مدیریت گسترده موجود، وضعیت دهک‌های محروم به صورت اسفباری درآمده است.

وی گفت: با توجه به شاخص‌های منتشره، در شهر تهران هزینه اجاره در هیچ نقطه‌ای کمتر از ۷ میلیون تومان نیست. با وجود آنکه خط فقر نسبی در تهران و کلانشهر‌ها ۲۰ میلیون تومان است، ۶۵ درصد بازنشستگان ما کمتر از ۸ تا ۹ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، یعنی داخل زون فقر مطلق قرار می‌گیرند.

حاجی اسماعیلی افزود: ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور به خدمات کمیته امداد و بهزیستی و خیریه‌ها نیازمند شده‌اند. در مجموع نیز ۶۵ میلیون نفر از جمعیت کشور دچار فقر مطلق یا نسبی هستند.

این کارشناس  حوزه بازار کار افزود: نماگر رشد نقدینگی ۱۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همه این عوامل در کنار تورم افسار گسیخته و بی‌کفایتی مسئولان، باعث شده که فقر در کشور همانند بحران اجتماعی حال حاضر، به یک ابربحران تبدیل شود.

این فعال صنفی تصریح کرد: وقتی در یک کشور ۸۴ میلیونی ۶۵ میلیون نفر از جمعیت به انحاء مختلف با عوارض فقر دست و پنجه نرم می‌کنند، چگونه می‌توان از عادی بودن شرایط دم زد.

منبع: آفتاب نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر